SICAK HABER

Diyet değil, yaşam tarzı

Beslenme ve Diyet Uzmanı Berna Ertuğ, diyet yapmanın psikolojik olarak insanın kendine baskı uygulaması değil, yaşam tarzı olarak yeterli ve dengeli beslenme alışkanlıklarını kazanabilmesi olduğunu belirtti.

Sağlık 12 Ekim 2017 15:13
Diyet değil, yaşam tarzı
-A +A

Diyetisyen Berna Ertuğ, mevsimsel geçişlerde, stresli ve düzensiz beslenmenin vitamin yetersizliklerine neden olabileceğini, bunun da kişiyi hem kilo kontrolünde hem de bağışıklık sisteminde olumsuz etkilediğine dikkati çekti. Ertuğ, diyet yapmanın psikolojik olarak insanın kendine baskı uygulaması değil, yaşam tarzı olarak yeterli ve dengeli beslenme alışkanlıklarını kazanabilmesi olduğunu vurguladı.
'Diyet' kelimesinin hep yanlış kullanıldığını aktaran Ertuğ, “Diyetin anlamı, günlük beslenmemizdir. Ama hep yanlış kullanıldığı için diyet kelimesini duyunca baskı altında hissediliyor" diye konuştu.

DİYET EŞİTTİR TARTI DEĞİLDİR
Herkesin yaşına, boyuna, cinsiyetine göre olması gereken kilo aralığının farklı olduğunu vurgulayan Ertuğ, şunları kaydetti:
“20'li yaşlarda 36 beden giyerken 40'lı yaşlarda 36 beden olmak zorunlu değildir. Herkesin olması gereken ideal aralığı farklıdır. Diyet sadece tartı değildir. Herkes ilk önce tartıyı algılar oysa vücut analizi önemlidir. Yağ oranı, kas oranı, su oranı önemlidir ve yaşa boya cinsiyete göre değişir. Tartı eşittir zayıf olmak ya da tartı eşittir fit olmak değildir."

TAHIL TEMEL ENERJİ KAYNAĞIDIR
Kilo vermek için yapılan pek çok hata bulunduğunu anlatan Ertuğ, “O kadar yalan yanlış bilgi var ki. Kilo vermek için bir anda tahıl grubunun çıkarılması en büyük yanlıştır. Çünkü günlük beslenmede tahıl grubuna çok ihtiyacımız var. Temel enerji kaynağıdır" dedi. Kimine kahvaltıda iki dilim ekmek ideal ölçüyken bir diğer kişiye bu miktarın az gelebildiğini sözlerine ekleyen Ertuğ, şöyle dedi:
“Ya da bir başkası 1 dilimle idare edebilir. Biz basit şekere, beyaz unla yapılmış besinlere karşıyız ama sebze ve meyveden gelen karbonhidrat, kompleks karbonhidrattır. Koyu renkli bulgur, tam buğday gibi tahıllardan gelen karbonhidratlar kompleks karbonhidratlardır. Önemli olan ne az ne çok tüketmek. Süt, meyve ve sebze, et ile ekmek ve tahıldan oluşan 4 grup besin grubunu mutlaka tüketmemiz gerekir."

ERKEKLER RAHAT KİLO VERİYOR
Erkek ve kadınların kilo vermesi arasında fark olduğunu belirten Ertuğ, “Bu, kişinin metabolizma hızıyla alakalı ama erkeklerin kas kütleleri daha yüksek olduğu için kilo verme süreçleri bir tık daha yukarda oluyor" dedi. Anatomik yapının getirdiği bir avantaj olarak erkeklerin kadınlara göre daha kolay kilo verebildiklerini aktaran Ertuğ, “Ama burada bir parantez açmalıyız, bu kişinin herhangi bir sağlık problemi yoksa" dedi. 

DHA

Facebook'ta paylaş butonu
Print
Yorum Yap
Yorumunuz
1000

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

Facebook Yorumları
Dikkat Çekenler
Yazarlar
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
Alıntı Yazarlar
Anket

Sayfalar
Duyurular
Linkler
Arşiv
Günlük Gazeteler
Oku
Ziyaretçi Defteri
Hava Durumu
Hava Durumu
Yükleniyor...